Betingelser

Handelsbetingelser hos www.bents-webshop.dk 

Hos Bents-webshop.dk kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Vi tilbyder 45 dages fortrydelsesret og fragt fra 39 kr. til nærmeste pakkeshop, samt hurtig levering. 

 

Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser!

 

Betaling

Vi accepterer Dankort, eDankort, Visa, Visa electron, Maestro, MasterCard, American Express, JCB og MobilePay. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Alle kortkøb sker uden gebyr.

Vi tager ikke kortgebyrer.
 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

 

Beløbet for varene trækkes først på din konto, når varene afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering. Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden og forbeholder os retten til at annullere orderen, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl. 

Ved fejl i levering eller defekt varer, forbeholder vi os retten til, at tilbage betale pengene for de varer, der ikke er blevet leveret eller er defekte. 

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

 

 

Fragt

Behandlings tiden forventes samlet set at tage 2-6 hverdage fra ordrebekræftelse til overdragelse hos GLS.

Levering sker med GLS og efter pakken har forladt BENTs lager, er leveringstiden efter GLS's udsagn 1 - 2 hverdage.

 

Der findes følgende leverings/afhentningsmuligheder:

  • GLS Pakkeshop 39,00 DKK
  • GLS Privat - med omdeling: 65,00 DKK

 

Hvis du ikke er at træffe på virksomhedsadressen eller privatadressen, efterlades en advisering, om hvilken pakkeshop du kan hente pakken på. Vi leverer desværre ikke til Grønland og Færøerne fra Bents-webshop.dk lige pt. Vi arbejder på denne mulighed.

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 45 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 45 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

 

Fristen indebærer, at du har 45 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@bents-webshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Du har 3 alternativer, når du vil sende/indlevere en pakke retur til os:

Alt. 1) Benyt vores returpakke portal: https://return.shipmondo.com/bent og køb en returlabel for kun 48,75 kr. send returpakken med GLS direkte til vores kundeservice.
Alt. 2) Gå til en GLS pakkeshop og køb en almindelig fragtlabel hos dem og afleverer pakken der med det samme* (se 
priser her).
Alt. 3) Vil du hellere sende pakken retur med et andet fragtselskab end GLS, da kontakt os på mail: 
kontakt@bents-webshop.dk for instruktioner.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

BENTs Webshop, Kirstinehøj 17, st., 2770 Kastrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Hvis din reklamation er berettiget, så sender vi en returetiket som dækker fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

BENTs Webshop, Kirstinehøj 17, st., 2770 Kastrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du altid starte med at rette henvendelse til os hos BENT - ved at maile til 

kontakt@bents-webshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos Bents Reolsalg ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på bents-webshop.dk er Bents Reolsalg ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
kontakt@bents-webshop.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

BENTs Webshop

Kirstinehøj17, st.

2770 Kastrup

kontakt@bents-webshop.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.05.2021