Betingelser

Handelsbetingelser hos www.bents-webshop.dk for varer både med- og uden abonnement.

***For Slik kasse abonnementsbetingelser se nederst på siden*** 

 

Hos Bents-webshop kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Vi tilbyder 45 dages fortrydelsesret og fragt fra 39 kr. til nærmeste pakkeshop, samt lynhurtig levering. Du har hos Bents-webshop også mulighed for at afhente dit køb til 0 kr. hos BENTs BAZAR (Ugandavej 111-123,Vestamagercentret 2770 Kastrup) og returnere dit køb hos BENTs BAZAR (Ugandavej 111-123,Vestamagercentret 2770 Kastrup) 

Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser!

 

Betaling

Vi accepterer Dankort, eDankort, Visa, Visa electron, Maestro, MasterCard, American Express, JCB og MobilePay. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Alle kortkøb sker uden gebyr.

Vi tager ikke kortgebyrer.
 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

 

Fragt

Levering sker med GLS. Leveringstiden er efter GLS's udsagn 1-2 hverdage. Der findes følgende leverings/afhentningsmuligheder:

  • GLS Pakkeshop 39,00 DKK
  • GLS Privat - med omdeling: 65,00 DKK

Hvis du ikke er at træffe på virksomhedsadressen eller privatadressen, efterlades en advisering, om hvilken pakkeshop du kan hente pakken på. Vi leverer desværre ikke til Grønland og Færøerne fra Bents-webshop.dk

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 45 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 45 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

 

Fristen indebærer, at du har 45 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til  kontakt@bents-webshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.


Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Du har 3 alternativer, når du vil sende/indlevere en pakke retur til os:

Alt. 1) Benyt vores returpakke portal: https://return.shipmondo.com/bent og køb en returlabel for kun 48,75 kr. send returpakken med GLS direkte til vores kundeservice.
Alt. 2) Gå til en GLS pakkeshop og køb en almindelig fragtlabel hos dem og afleverer pakken der med det samme* (se 
priser her).
Alt. 3) Vil du hellere sende pakken retur med et andet fragtselskab end GLS, da kontakt os på mail: 
kontakt@bents-webshop.dk for instruktioner.
Alt. 4) Kom ind med varen til BENTs BAZAR (Ugandavej 111-123,Vestamagercentret 2770 Kastrup) den almindelige åbningstid.

Bemærk åbningstiden i butikken er:

Mandag - Fredag 10:00 - 18:00

Lørdag 10:00 - 16:00

Søndag 10:00 - 15:00

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

BENTs BAZAR, Ugandavej 111-123,Vestamagercentret 2770 Kastrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse i åbningstiden.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Hvis din reklamation er berettiget, så sender vi en returetiket som dækker fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

BENTs BAZAR, Ugandavej 111-123, Vestamagercentret 2770 Kastrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du altid starte med at rette henvendelse til os hos BENT, enten ved at maile kontakt@bents-webshop.dk eller i den fysiske butik (Amagerbrogade 131, 2300 KBH S). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bents Reolsalg ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på bents-webshop.dk er Bents Reolsalg ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
kontakt@bents-webshop.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

BENTs BAZAR

Ugandavej 111-123

Vestamagercentret

2770 Kastrup

kontakt@bents-webshop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.10.2020

 

Slik kasse abonnementsbetingelser

Hos BENT holder vi af alle vores kunder, og det vi ønsker at vores slik kasse abonnements service er så let og gennemskueligt som muligt.

Nedenstående kan du læser vores betingelser for slik kasse abonnement. Kontakt os endelig ved spørgsmål eller den mindste tvivl. BENT forsøger at gøre det så enkelt som muligt, og vi forsøger alt hvad vi kan på at ikke at have nogle komplicerede regler elle betingelser for vores slik kasse abonnement.

Abonnement
Hver kasse vil være unik, og vi forsøger at sende nyt og spændende slik hver gang.

Du kan til en hver tid se oplysninger om dit abonnement ved at logge ind på din brugerkonto. Har du ikke oprettet en "Bruger konto" første gang du tilmeldte dig slik kasse abonnementet, kan du aktivere din bruger konto, ved at bruge samme e-mail adresse som ved første ordre (find gerne din ordre bekræftelse i din e-mail indbakke).

Du modtager en ordrebekræftelse hver eneste gang en slik kasse bliver sendt og efterfølgende en faktura. Begge udsendes til den mailadresse du har angivet da du tilmeldte dig slik kasse abonnementet.

 

Afmelding
Slik kasse abonnementet vil forsætte indtil du opsiger eller ændrer det. Du kan afmelde dit abonnement når som helst, og der er ingen bindingsperiode. 
For at afmelde dit abonnement skal du gå til din "Bruger konto", her kan du afmelde dit abonnement. Afmelder du dit abonnement senest otte dage (senest søndagen før næste fredags slik kasse), inden næste levering, modtager du ikke flere slik kasser.

Hvis du afmelder senere end otte dage (efter søndagen før næste fredags slik kasse), vil du modtage en sidste levering fra os. Herefter er dit abonnement stoppet.

 

Betaling af slik kasse abonnement
Du kan kun betale slik kasse abonnement med betalingskort.
Det kort der benyttes, når abonnementet bestilles første gang, vil være det samme systemet benytter til køb af fremtidige slik kasser.
(Dit kreditkort er naturligvis beskyttet igennem gældende krypteringsregler, hvilket vi hverken kan se eller misbruge dine oplysninger)

Hvis en betaling ikke går igennem på grund af udløb eller spærring af dit betalingskort eller anden årsag, så sender vi dig en orienterende e-mail, hvor vi beder dig om at rette evt. oplysninger for at transaktionen kan gennemføres. Vi sender ikke slik kasser såfremt, der er udfordringer med betaling og abonnementet er derfor pause.

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

For at ændre i dit kortnummer skal du logge ind på din konto og derefter afmelde dit abonnement. Herefter bestiller du et nyt abonnement i shoppen med dit nye betalingskort, som hvis du var du ny bruger. 

 

Pris- og abonnementsændringer
Vi kan altid ændre vores abonnementer og prisen på dem. Skulle prisen stige på et abonnement vil vi udsende et betalingslink, hvor vi beder dig godkende og gennemføre betalingen på ny. Dette gør vi fordi du som forbruger er beskyttet imod, at der bliver hævet mere på dit betalingskort end aftalt ved abonnementsstart. Dog vil prisændringer eller abonnementsændringer tidligst gælde for dig den løbende måned + 30 dage, efter du har fået besked via e-mail. 

 

Hvordan ændrer jeg mit abonnement?
Hos BENT ønsker vi at give alle vores kunder de billigste priser, så vi har sparet på en dyr abonnements løsning. Så ja, det er lidt bøvlet. Men for at ændre i dit abonnement skal du logge ind på din konto og derefter afmelde dit abonnement. Herefter bestiller du et nyt abonnement i shoppen, som hvis du var du ny bruger.

 

Levering

Alle vores slikkasser bliver sendt med GLS med privatomdeling.

Du betaler hverken et gebyr eller ekstra porto for vores slik kasser! Alle vores slik kasser er inklusiv porto og alle gebyrer.

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen.  

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til kontakt@bents-webshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen.

 

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for den del af abonnementet, der allerede er leveret.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du altid kontakte os.

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

 

Abonnementsbetingelserne er senest opdateret d. 20.10.2020