Betingelser

Vilkår

Handelsbetingelser og købsvilkår hos www.bents-webshop.dk

***For Slik kasse abonnementsbetingelser se nederst på siden*** 


Hos Bents-webshop kan du handle enkelt, sikkert og uden ubehagelige overraskelser. Vi tilbyder 45 dages fortrydelsesret og fragt fra 39 kr. til nærmeste pakkeshop, samt lynhurtig levering. Du har hos Bents-webshop også mulighed for at afhente dit køb til 0 kr. hos BENTs BAZAR (Ugandavej 111-123,Vestamagercentret 2770 Kastrup) og returnere dit køb (gælder ikke fødevareprodukter) hos BENTs BAZAR (Ugandavej 111-123,Vestamagercentret 2770 Kastrup) 

Nedenfor ser du vores fuldstændige handelsbetingelser!
 
Købelovens mangelregler gælder på alle køb hos Bents-webshop. Hvis du vil klage over dit køb, skal du altid starte med at rette henvendelse til os hos BENT, enten ved at maile 
kontakt@bents-webshop.dk eller i den fysiske butik (Amagerbrogade 131, 2300 KBH S). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her.

Bestilling
Alle priser på websitet er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er i danske kroner.
Når du handler med Bents-webshop.dk indgås aftaler på dansk.

Fortrydelsesret
Vi tilbyder 45 dages fortrydelsesret på alle produkter (gælder ikke fødevareprodukter). Fortrydelsesretten er gyldig fra det tidspunkt, kunden modtager sin vare. Du kan som forbruger fortryde købet, efter du har testet varen. Du hæfter dog som forbruger for forringelser som følge af anvendelse, der må anses for unødvendig for at vurdere varens egenskaber. Tænk på at ikke teste varen anderledes, end du ville teste den i en butik. Er varens værdi blevet forringet af brugen ved eksempelvis pletter, lugt af røg eller sved, ridser eller manglende emballage, har vi ret til at vurdere hvor stor en salgsværdi varen har mistet og fratrække dette beløb i returpengene. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang og kan i visse tilfælde blive 100% hvis varen ikke kan sælges igen. Tænk på at emballagen ofte er en væsentlig del af varen, og sørg for at sende denne med tilbage.
Returretten kan frafalde 100% af hygiejniske årsager, når følgende varer bliver brugt eller prøvet: parykker, kontaktlinser, trusser, strømpebukser, oppustelige produkter, sminke, fødevarer, erotiske produkter, plantevarer, øjenvipper, strømper og andre engangsartikler plomberet af hygiejniske grunde. Åben derfor ikke emballagen hvis du ønsker at returnere disse typer af varer. Batterier kan ikke returneres efter de er taget i brug eller testet, da dette anses som en engangsvare på linje med eksempelvis mad.
 
En retur kan tage op til 45 dage at behandle, og de 45 dages behandlingstid gælder først fra du giver besked til os, ellers gælder det først fra vi har modtaget pakken. Bemærk at du som kunde selv er ansvarlig for at vi modtager returen. Du skal ved efterspørgsler om returnering kunne bevise, at du har sendt pakken retur, så husk at gemme pakkekvitteringen.
 
Som kunde hos os, skal du selv betale for returfragten, når du returnerer en fungerende vare. Vi anbefaler også at du sender produktet tilbage i original emballage, da mangel på original emballage kan trække ned i vurderingen af varens salgsværdi. Du har 3 alternativer, når du vil sende/indlevere en pakke retur til os:


Alt. 1) Gå til en GLS pakkeshop og køb en almindelig fragtlabel hos dem og afleverer pakken der med det samme* (se 
priser her).
Alt. 2) Vil du hellere sende pakken retur med et andet fragtselskab end GLS, da kontakt os på mail: 
kontakt@bents-webshop.dk for instruktioner.
Alt. 3) Kom ind med varen til BENTs BAZAR (Ugandavej 111-123,Vestamagercentret 2770 Kastrup) den almindelige åbningstid.

Bemærk åbningstiden i butikken er:

Mandag - fredag 10:00 - 18:00

Lørdag - søndag 10:00 - 15:00


Har du betalt med et gavekort, så kan du ikke få penge udbetalt, dog kan du få et nyt gavekort udstedt.
 
Send gerne din returpakke med GLS til:


Returadresse:

BENTs BAZAR

Ugandavej 111-123

Vestamagercentret

2770 Kastrup


OBS - VIGTIGT: Bemærk at GLS ikke kan tage imod pakker sendt med PostDanmark, så det er yderst vigtigt at du ikke benytter PostDanmark til at sende pakken retur til denne adresse, men anvender GLS som anvist herover. Eller benytter alternativ 4, og derved kom ind i den fysiske butik.

Fragtomkostninger & levering
Levering sker med GLS. Leveringstiden er efter GLS's udsagn 1-2 hverdage. Der findes 3 leverings/ afhentningsmuligheder:

  1. DAO Pakkepost uden omdeling (39,00 DKK)
  2. GLS Pakkeshop (49,00 DKK)
  3. Afhentning i den fysiske butik; BENTs BAZAR, Ugandavej 111-123,Vestamagercentret 2770 Kastrup, (0 kr.)

Hvis du ikke er at træffe på virksomhedsadressen eller privatadressen, efterlades en advisering, om hvilken pakkeshop du kan hente pakken på. Vi leverer desværre ikke til Grønland og Færøerne fra Bents-webshop.dk


Hvis du vælger at hente pakken i BENTs BAZAR Ugandavej 111-123, Vestamagercentret 2770 Kastrup skal det naturligvis ske i den almindelige åbningstid.

Bemærk åbningstiden i butikken er:

Mandag - fredag 10:00 - 18:00

Lørdag - søndag 10:00 - 15:00

Betaling
Betaling kan ske med bank-/kreditkort

Bank/kreditkort

Vi accepterer Dankort, eDankort, Visa, Visa electron, Maestro, MasterCard, American Express, JCB og MobilePay. Alle transaktioner sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre. For maksimal sikkerhed anvender vi også 3DSecure. Alle kortkøb sker uden gebyr.

Pengene trækkes fra dit kort så snart vi sender din pakke.

Sådan handler du hos bents-webshop.dk

Når du handler hos bents-webshop.dk, skal du igennem følgende trin:

  1. Vælg den eller de varer du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Vælg betalingsmåde og fragt
  3. Indtast dine personlige oplysninger
  4. Godkend vores handelsbetingelser

Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
Ordrebekræftelse


Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse når ordren er gået igennem. Hvis du ikke har fået denne, så tjek altid først dit spamfilter. Det er altid muligt at få sendt et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse på et senere tidspunkt ved et sende en mail til: 
kontakt@bents-webshop.dk


24 måneders Reklamationsret
Det er vigtigt for os, at de varer du modtager, er fejlfri ved leveringen. Du har 2 års reklamationsret på samtlige produkter på fabrikations- og materialefejl (mangler). På batterier ydes der dog kun 6 måneders reklamationsret, da batterier betragtes som en sliddel, hvis levetid afhænger af måden hvorpå batteriet bruges og opbevares på. Hvis du skulle modtage en defekt vare, så bedes du kontakte os hurtigst muligt og give en detaljeret beskrivelse af fejlen. Efterfølgende vil det være muligt at få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette forudsætter selvfølgelig at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Ved reklamationer, kontakt altid os hos  BENTpå 
kontakt@bents-webshop.dk eller ved at komme ind i den fysiske butik (Amagerbrogade 131, 2300 kbh. s.) i den almindelige åbningstid. Hvis din reklamation er berettiget, så sender vi en returetiket som dækker fragtomkostninger.
Bemærk at det er vigtigt at pakken sendes retur med denne etiket! Bemærk også at det kan tage op til 14 dage efter du har givet besked om returen, før du har et nyt produkt eller har pengene retur. Bemærk åbningstiden i butikken er: mandag-torsdag 10-18 fredag- lørdag 10-20 søn og helligdage Lukket
 
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Lovgivningen siger at man skal reklamere indenfor det de kalder "rimelig tid". Vi anbefaler altid at du reklamere så hurtigt som muligt, så vi kan få løst fejlen hurtigst muligt.
Sikkerhed & Fortrolighed
Vi anvender SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyder, at alle bestillinger er krypterede, dvs. helt sikre på Bents-webshop.dk
Bents-webshop  garanterer, at vi aldrig overdrager dine personoplysninger eller din mailadresse til tredjepart, såfremt der ikke er særlige omstændigheder, der taler for det, f.eks. at politi, anklagemyndighed eller lignende kræver oplysninger.
Ordrer fra udlandet
Vi sender udelukkende til Danmark fra Bents-webshop.dk


Persondata
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger

 

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail adresse
     

Personoplysningerne registreres hos Bents-webshop.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Alle ansatte i BENThar adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Bents-webshop.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart.
Som registreret hos Bents-webshop.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du ifølge persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til BENT på mail: 
kontakt@bents-webshop.dk eller ved at komme ind i den fysiske butik (Amagerbrogade 131, 2300 kbh. s.) i den almindelige åbningstid. Bemærk åbningstiden i butikken er: mandag-torsdag 10-18 fredag- lørdag 10-20 søn og helligdage Lukket

 

***Slik kasse abonnementsbetingelser***

For BENT holder vi af alle vores kunder, og det vi ønsker at vores slik kasse abonnements service er så let og gennemskueligt som muligt.

Nedenstående kan du læser vores betingelser for slik kasse abonnement. Kontakt os endelig ved spørgsmål eller den mindste tvivl. BENT forsøger at gøre det så enkelt som muligt, og vi forsøger alt hvad vi kan på at ikke at have nogle komplicerede regler elle betingelser for vores slik kasse abonnement.

Tilmelding af slik kasse abonnement

Vælger du et slik kasse abonnement, fortsætter det løbende ud fra det tidsinterval du har tilmeldt dig. Slik kasse abonnementet vil forsætte indtil du opsiger eller ændrer det, og sender dig slik kassen udfor det valgte abonnement. Hver kasse vil være unik, og vi forsøger at sende nyt og spændende slik hver gang.

Du kan til en hver tid se oplysninger om dit abonnement ved at logge ind på din brugerkonto. Har du ikke oprettet en "Bruger konto" første gang du tilmeldte dig slik kasse abonnementet, kan du aktivere din bruger konto, ved at bruge samme e-mail adresse som ved første ordre (find gerne din ordre bekræftelse i din e-mail indbakke).

Du modtager en ordrebekræftelse hver eneste gang en slik kasse bliver sendt og efterfølgende en faktura. Begge udsendes til den mailadresse du har angivet da du tilmeldte dig slik kasse abonnementet.

Afmelding af slik kasse abonnement

Du kan afmelde dit abonnement når som helst, og der er ingen bindingsperiode. For at afmelde dit abonnement skal du gå til din "Bruger konto", her kan du afmelde dit abonnement. Afmelder du dit abonnement senest seks dage (senest søndagen før næste fredags slik kasse), inden næste levering, modtager du ikke flere slik kasser.

Hvis du afmelder senere end seks dage (efter søndagen før næste fredags slik kasse), vil du modtage en sidste levering fra os. Herefter er dit abonnement stoppet.

Betaling af slik kasse abonnement

Det kreditkort der benyttes når abonnementet bestilles første gang, vil være det samme systemet benytter til køb af fremtidige slik kasser. (Dit kreditkort er naturligvis beskyttet igennem gældende krypteringsregler, hvilket vi hverken kan se eller misbruge dine oplysninger)

Hvis en betaling ikke går igennem på grund af udløb eller spærring af dit betalingskort eller anden årsag, så sender vi dig en orienterende e-mail, hvor vi beder dig om at rette evt. oplysninger for at transaktionen kan gennemføres. Vi sender ikke slik kasser såfremt, der er udfordringer med betaling og abonnementet er derfor pause.

Pris- og abonnementsændringer

Vi kan altid ændre vores abonnementer og prisen på dem. Skulle prisen stige på et abonnement vil vi udsende et betalingslink, hvor vi beder dig godkende og gennemføre betalingen på ny. Dette gør vi fordi du som forbruger er beskyttet imod, at der bliver hævet mere på dit betalingskort end aftalt ved abonnementsstart. Dog vil prisændringer eller abonnementsændringer tidligst gælde for dig den løbende måned + 30 dage, efter du har fået besked via e-mail. 

Kommunikation

BENT sender information om din konto (f.eks. betalingsgodkendelser, fakturaer, ændret adgangskode eller betalingsmåde, bekræftelsesbeskeder, meddelelser) udelukkende i via e-mail til den e-mailadresse, du oplyser ved tilmelding.

Spørgsmål og svar dine spøgsmål om BENTs slik kasse abonnement

Binder jeg mig, når jeg vælger et slik kasse abonnement?
Nej! Hos BENT gør vi det nemt at både tilmelde og opsige slik kasse abonnemt. Du kan kvit og frit opsige dit abonnement med seks dages varsel (senest søndagen før næste fredags slik kasse).

Betaler jeg gebyr eller porto hver gang jeg modtager en slik kasse?

Niks! Du betaler hverken et gebyr eller ekstra porto for vores slik kasser! Alle vores slik kasser er inklusiv porto og alle gebyrer.

Hvordan afmelder jeg mit abonnement?

Det er super nemt! Alt du skal gøre er, at log ind på "Din konto" og vælg afmeld abonnement. Husk at afmelde dit slik abonnement mindst med seks dages varsel (senest søndagen før næste fredags slik kasse).

Hvilke fragt metode bruger I til slik kasse abonnemt?

Alle vores slikkasser bliver sendt med DAO med privatomdeling.

Hvordan ændrer jeg mit abonnement?

Hos BENT ønsker vi at give alle vores kunder de billigste priser, så vi har sparet på en dyr abonnements løsning. Så ja, det er lidt bøvlet. Men for at ændre i dit abonnement skal du logge ind på din konto og derefter afmelde dit abonnement. Herefter bestiller du et nyt abonnement i shoppen, som hvis du var du ny bruger.

Hvordan ændrer jeg mit kortnummer (mit kort er blevet væk, jeg har fået nyt kort eller er udløbet)?

Det er desværre en smule bøvlet. Men for at ændre i dit kortnummer skal du logge ind på din konto og derefter afmelde dit abonnement. Herefter bestiller du et nyt abonnement i shoppen med dit nye betalingskort, som hvis du var du ny bruger. 

Er der returret på slik kasser?

Desværre tilbyder vi af hygieniske årsager ikke returret på slik kasser.  

Kan jeg betale med Viabill eller på faktura?

Desværre nej, du kan kun betale slik kasse abonnemt med betalingskort.

Jeg et andet spørgsmål, som ikke fremgår af ovenstående.

Oops! Beklager, at du ikke fandt svaret på det du ledte efter. Kontakt os her, så hjælper vi dig videre.